مقالات

ویژگیهای یک کارواش خوب چیست؟

کارواش خوب به چه کارواشی گفته می شود؟

در این مقاله قصد داریم ویژگی های کارواش خوب را مورد بررسی قرار دهیم. تا کسانی که میخواند از کارواش استفاده کنند و ماشین خود را تمیز کنند با کارواش خوب آشنا شوند. و کارواش داران نیز با خواندن این مقاله اقدام به بهبود خدمات کارواش خود کنند تا بتوانند رضایت صد در صدی مشتریان را جلب کنند و مشتری بیشتری را جذب کارواش خود کنند که نتیجه این موضوع سود و در آمد بیشتر خواهد بود.

حال سوال اینجاست که یک کارواش خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟ انتخاب کارواش قابل اعتماد ممکن است دشوارتر از چیزی باشد که فکر می کنید. وسیله نقلیه شما یک دارایی با ارزش است و احتمالاً برای شما بسیار مهم است. به همین دلیل است که هر تصمیمی در مورد نگهداری ، مراقبت و خدمات برای وسیله نقلیه شما برای عملکرد و ارزش آن بسیار حائز اهمیت است.

یکی از این ملاحظات مراجعه به کارواش خوب و قابل اعتماد برای شستشوی و سرویس دهی خودرو شما است. باید ویژگی های از قبیل: طیف گسترده ای از خدمات را داشته باشد، محصولات و تجهیزات با کیفیت، تجربه کافی در ضمینه شستشو ماشین، قیمت مناسب این ها مواردی است که باید یک کارواش خوب داشته باشد. در ادامه تمام این موارد را بررسی میکنیم همچینین در مورد اقداماتی که باید برای راه اندازی کارواش خوب انجام دهید نیز مطلبی را در اختیارتان قرار می دهیم.

طیف گسترده ای از خدمات در کارواش خوب

کارواش خوب باید بتواند تمامی خدمات کارواشی را به نحوه احسن و بدون آسیب به قسمت های مختلف ماشین انجام دهد. بطور مثال: یک کارواش خوب باید بتواند روشویی ماشین را بدون آسیب به بدنه خودرو و رنگ بدنه اتومبیل و با کیفیت بسیار بالا انجام دهد. خدماتی که میتوان در کارواش انجام داد عبارتنداز: روشویی بدنه ماشین، شستشو داخل کابین خودرو، زیرشویی یا شستشو قسمت های زیرین اتومبیل، موتورشویی، صندوق عقب، رینگ شویی، لاستیک شویی و در نهایت صفرشویی(شستشو تمامی قسمت های ماشین) می باشد. که باید کارواش خوب انجام گیرد. خدمات قابل ارائه دارای قسمت های مختلفی می باشد که باید برای شستشو آن دقت بالای را بکار برد تا بتوان رضایت مشتری را جلب نمود.

برای داخل شویی ماشین باید تمامی کثیفی ها را از روی صندلی ماشین که به عمق پارچه آن نفوذ کرده، زیر ترمز دستی،  داخل کانال های سیستم تهویه هوا بتواند از بین ببرد. بدون آسیب و یا حتی بوی بد نم، در مورد موتورشویی نیز باید بطوری انجام گیرد که هیچگونه آسیبی به قطعات موتور ماشین وارد نشود. در مواقع رینگ شویی باید دقت شود  فرچه و یا وسیله ای که برای از بین بردن کثیفی های روی رینگ استفاده می شود زبر نباشد که به رینگ ماشین آسیب وارد کند. در کارواش خوب باید اطمینان مشتری را با خدمات دارای کیفیت بسیار زیاد ارائه نمود. اگر نمی توانید طیف گسترده ای از خدمات گفته شده را ارائه دهید. روی بالا بردن کیفیت خدمات قابل ارائه خود مانور دهید تا مشتریانی که از این خدمات استفاده می کنند رضایت کامل داشته باشند.

تجهیزات با کیفیت در کارواش خوب

یکی از الزامات داشتن کارواش خوب وجود تجهیزات با کیفیت بالا می باشد. بسیاری از تجهیزات در انواع کارواش ها متفاوت می باشد. اما تعدادی از تجهیزات مانند شامپو و مواد شوینده کارواش و دستمال ها در اکثر کارواش ها مورد استفاده قرار میگیرد. در هنگام خرید و استفاده از تجهیزات کارواش باید دقت داشته باشید که این تجهیزات هیچگونه آسیبی را به ماشین وارد نکند. یکی از عامل های اصلی آسیب های کارواش استفاده از مواد شوینده نا مرغوب می باشد که باعث صدمه زدن به بدنه ماشین می شود.

استفاده از دستمال های زیر نیز میتواند روی بدنه ماشین خط و خش های ریز ایجاد کند که به مرور زمان افت کیفیت رنگ ماشین را بهمراه خواهد داشت. در هنگام مراجعه به کارواش خوب از مواد شوینده و دستمال های مورد استفاده اطلاعاتی کسب کنید. تا هیچگونه خطری ماشین شما را تهدید نکند. انواع مختلف کارواش عبارتند از: کارواش ثابت، کارواش سیار، کارواش آب فشار قوی، کارواش اتوماتیک، کارواش بخار، کارواش نانو می باشد.

کارواش آب فشار قوی که در این نوع کارواش از پمپ کارواش صنعتی برای پاشش آب با فشار بالا روی بدنه ماشین استفاده می شود. در کارواش اتوماتیک از دستگاه های مکانیکی برای شستشو ماشین استفاده می شود. در کاروش بخار از دیگ بخار بویلر صنعتی برای تولید بخار و شستشو قسمت های مختلف ماشین استفاده می شود. و در آخر در کارواش نانو از مواد شوینده نانو جهت کارواش ماشین استفاده می شود. نتیجه استفاده درست از تجهیزات یک کارواش خوب بالا رفتن رضایت مشتری را در پی خواهد داشت.

تجربه کاری در کارواش خوب

یکی از نشانه های کارواش خوب تجربه کاری بالا می باشد. بدلیل اینکه وجود تجربه در شستشو ماشین می تواند کاهش آسیب های احتمالی را به همراه داشته باشد. کارواش داران با تجربه تمامی چالش های شستشو ماشین را پشت سر گذاشته اند و باتوجه به مهارت و تجربه ای که کسب کرده اند می توانند یک کارواش خوب و ایده آل برای کسانی که به ظاهر ماشین خود اهمیت می دهند باشند. وجود تجربه کاری بالا و شهرت در منطقه می تواند باعث جذب مشتری در کارواش شود.  و از باعث پیشرفت در ارائه خدمات با کیفیت می شود. برای اطلاع از اینکه متوجه شوید یک کارواش خوب و با تجربه است میتوانید سال تاسیس کارواش را از کارواش کننده بپرسید.

قیمت کارواش خوب در تهران

قیمت ارائه خدمات کارواش در تعرفه کارواش مشخص است. در انواع مختلف کارواش قیمت یا هزینه شستشو ماشین در تهران و دیگر شهرستان ها متفاوت است. بدین صورت که تعرفه کارواش بخار  از کارواش اتوماتیک ارزان تر است اما از کارواش آب فشار قوی گران تر می باشد. یکی از مزیت های رقباتی در کارواش خوب قیمت کارواش می باشد.

اگر دو کارواش را در نظر بگیرید. یکی قیمت خدمات کارواشی را بالای دارد و دیگر قیمت پایین تری بیشتر مردم بدلیل مزیت رقباتی قیمت میل به رفت به کارواش ارزان تر دارند. اما باید در نظر داشته باشید که کیفیت کدام یک بهتر است. آیا صداقت در کار این کارواش های ارزان قیمت وجود دارد؟ شاید در برخورد اول بخاطر قیمت پایین مشتری به کارواش ارزان قیمت مراجعه کند اما اگر خدماتی که ارائه می شود دارای کیفیت پایین باشد به تبع دفعه های بعد مشتری به آن کارواش مراجعه نخواهد کرد.

کارواش خوب باید قیمت پایین و خدمات با کیفیت داشته باشد. تا مشتریان پس از مراجعه به کارواش برای دفعات بعد نیز مراجعه کنند و حتی کارواش شما را به دوستان خود معرفی کنند. برای داشتن کارواش خوب در تهران و دیگر شهرستان ها میتوانید هر هفته و یا هر ماه تخفیفات ویژه ای را در زمان های خاص در نظر بگیرید با اینکار میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کارواش خود کنید و یک مزیت رقابتی خوب بحساب می آید.

راه اندازی تاسیس کارواش خوب

برای راه اندازی یا تاسیس کارواش خوب باید از کارواش های که در اطراف منطقه وجود دارند بازدید کنید، و تحقیق کنید که کدام یک از انواع کارواش ها مناسب منطقه ای است که شما میخواهید کارواش را در آن تاسیس کنید. حتی باید در مورد اینکه خرید فروش ماشین در منطقه تاسیس کارواش چگونه می باشد نیز تحقیق کنید بدلیل اینکه اگر خرید و فروش ماشین در منطقه بالا باشد به تبع قبل از فروش ماشین نیاز به یک کارواش خوب است. برای تحقیق در مورد شغل کارواش در منطقه از نمایشگاه های ماشین، فروشنده تجهیزات و قطعات ماشین نیز میتوانید پرس و جو کنید.

گزارش روند اینترنت و نشریات تجاری را بخوانید. از جدیدترین مواد و تجهیزات کارواش خوب مطلع شوید. با رقبای خود در منطقه آشنا شوید و بطور کامل آنها را آنالیز کنید. یک بیزینس پلن یا طرح تجاری دقیق داشته باشید. یک برنامه تجاری به شما کمک می کند تا از بودجه لازم برای شروع کار خود مطلع شوید و از این طریق به جزئیات کسب و کار خود فکر کنید. برنامه خود را تا حد امکان شرح دهید.

یک برنامه تجاری برای کارواش خوب باید دارای مواردی زیر باشد. تحلیل بازار: باید متوجه شوید که مشتریان شما چه کسانی هستند خطرات ، نقاط قوت و ضعف در افتتاح کارواش اتومبیل چیست؟ درآمد پیش بینی شده شما بر اساس بازار فعلی و روند بازارهای آینده چگونه است؟ استراتژی بازاریابی و فروش: چگونه باید جذب مشتری کرد؟ استراتژی فروش کلی شما چیست؟ محصولات و خدمات قابل ارائه: آنچه را که می فروشید و خدمات قابل ارائه در کارواش خوب را مشخص می کنید. چرا مردم باید از کارواش شما را انتخاب کنند؟ و در آخر برای برنامه تجاری خود باید اطلاعات مالی توسط یک حسابدار یا یک برنامه ریز مالی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *